Köpvillkor

Om My Anties kläder

Varje plagg är unikt och handgjort av mig, därmed kan vissa olikheter finnas mellan plaggen. 
Bilder kan ej garanterat återge plaggets exakta utseende. Färgåtergivning kan skilja sig mellan olika skärmar och mönster kan variera i placering. 

Vid beställning av uppsydda plagg reserverar jag mig för att alla tyger kanske inte finns kvar eller räcker till alla plagg, i detta fall meddelar jag dig om detta och vi hittar en lösning.

Betalningssätt

Faktura – Vid beställning kommer en faktura skickas till den e-postadress du anger vid köpet, betalning skall ske inom 14 dagar efter förfallodag debiteras en dröjsmålsränta på 12%. 

Leveransvillkor

Jag levererar alla varor med Postnord. Din order skickas normalt 1-5 dagar efter mottagen betalning. Vid hög belastning kan leveranstiden bli längre, i detta fall meddelar jag köparen om detta. Frakt tillkommer med 49kr.
Vid beställningsjobb tar din order normalt 2-3 veckor för mig att slutföra.

Ej uthämtade varor på postkontor returneras till mig. För alla paket som inte löses ut förbehåller jag mig rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift.

Paketen skickas med varubrev förstaklass, till din postlåda eller dörr
Leveranstid: 1-2 vardagar från att dina varor skickats.
Paketet delas ut i din postlåda. Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd.

Avhämtning

För att välja avhämtning behöver det finnas en överenskommelse med My Auntie, innan detta val görs. Detta görs genom att höra av sig på [email protected] 

Ångerrätt

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal. Det innebär att om du köper en vara via Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du har tagit emot varan. 

Observera dock att ångerrätten inte gäller för varor som är specialtillverkade efter konsumentens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel, vilket gäller för alla varor och plagg som sys upp på beställning.

Jag ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då jag tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.

Reklamation

Vid reklamationer eller missnöje ber jag dig kontakta My Auntie via e-post [email protected], ange reklamation i ämnesraden så ska jag hitta en lösning på problemet och se till att du blir fullkomligt nöjd.

Retur 

Vid retur står köparen för eventuell fraktavgiften

GDPR

Hos My Auntie är kundens personliga integritet viktig. GDPR (General Data Protection Regulation) är en ny EU-förordning som börjar gälla i hela EU den 25 maj 2018 och ersätter den svenska personuppgiftslagen (PuL). 

GDPR innebär att kraven på hur företag, organisationer och myndigheter får behandla dina personuppgifter blir hårdare. Den nya lagen innebär att du som kund bl.a. har rätt att veta vilka personuppgifter företag, organisationer och myndigheter har lagrat om dig till exempel namn och kontaktuppgifter eller din köphistorik. Du har också rätt att begära att alla dina personuppgifter tas bort.

När du som kund gör en beställning hos My Auntie så ger du ditt samtycke till att dina order- och adressuppgifter så som namn, adress och e-postadress lagras. Uppgifterna behövs för att kunna hantera din beställning och administrera köpet. My Auntie delar inte dina personuppgifter med tredje part annat än det som behövs för att hantera din order, fraktbolaget behöver till exempel din adress. Bokföringslagen säger att vi ska spara dina kontaktuppgifter i minst 7 år, dessa sparas i ett bokföringsprogram.

Om du vill veta vilken information My Auntie har om dig eller om du inte vill finnas kvar i My Auntie kundregister så ta kontakt med mig på [email protected]